Nöjd kundgaranti


Vi var, vad vi vet, den första djuraffären i Sverige att införa införa nöjd kundgaranti när vi redan 1995 lånade idén av dåvarande On-Off kedjan.

Djurfavoritens kundgaranti

  • Vi lämnar 100 % allergigaranti på de djur du köper hos oss.
    Blir någon i familjen allergisk inom en vecka tar vi tillbaka djuret. Garantin omfattar inte specialbeställda djur, inte heller de tillbehör du eventuellt köpte av oss.
    En förutsättning för att du ska kunna åberopa garantin är att djuret återlämnas friskt, dvs precis som du köpte det.
  • Du får en ny fisk om fisken dör inom en vecka. 
    Om fisken dör inom en vecka måste fisk och kvitto medtagas till butiken inom garantitiden. Garantin omfattar inte specialbeställda fiskar och gäller endast en gång per fisk.
  • Vi lämnar 30 dagar öppet köp, under förutsättning att kvitto medtages och att varan returneras oanvänd, i obruten originalförpackning.
    Öppet köp gäller inte på levande djur eller akvarieväxter, transportburar och väskor, antiskallhalsband, intimskydd eller specialbeställda varor. Av säkerhetsskäl så gäller det inte heller på hund- och kattfoder, varken torr- eller färskfoder.
  • Vi lämnar smakgaranti på torrfoder för hund & katt.
    Om din hund eller katt inte gillar eller fungerar på det fodret du köpt hos oss har du rätt att returnera fodret och byta ut det mot ett annat alternativ. Personalen berättar gärna vad som gäller.
  • Skötselråd medföljer vid köp av djur.
  • Vi besiktigar alla gnagare vid försäljning, tillsammans med kunden okulärbesiktigar vi djuret och kontrollerar att inga synliga skador eller åkommor finns.
  • Vi är våra kunder behjälpliga med b.la. kloklippning - OBS! tidsbeställning gäller.
  • Vi saluför inte vildfångade fåglar, gnagare eller reptiler.
  • Vi säljer inte djur till barn under 16 år, utan målsmans sällskap.
  • Personalen i våra butiker utbildas regelbundet.
  • Hos oss är Du alltid välkommen med frågor och funderingar.
  • Vi lotsar Dig till ett köp Du blir nöjd med
  • Våra djur får bästa tänkbara kost & omvårdnad
  • Vi har ett noga utvalt sortiment.

 

Vid eventuella återköp, byten, reklamationer mm. måste ALLTID kvitto medtagas.